söndag 22 juni 2008

Fotboll eller cheerleader?

Det var ganska lustigt. Jag har aldrig egentligen intresserat mig så för fotboll. Jag är mer av en "stå-bredvid-och-ropa-hejaklacksramsor-och-kalla-mig-själv-cheerleader" brud. Men igår så spelade Holland-Ryssland. Spänt framför tvn satt jag och min lillebror med en klump i magen av nervösitet. Helt plötsligt blev det offside precis innan halvlek. Jag förstod ingenting.
Det blåstes av för halvlek och direkt vände jag mig mot lillebror och frågade,
- Vad innebär offside egentligen?
Lillebror förklarade och jag förstod. Efter flera gånger att ha tittat på fotboll och behövts LÅTSAS att jag förstår så vet jag.
Senare på kvällen hittar jag min nyårslöfte lista, som jag INTE skulle skriva egentligen men det var en tvångstanke. På den listan stod det en massa skumma grejer. Men det som fångade mitt öga var;
- Lära mig vad offside är.
Och nu kan jag, med stolthet säga, att jag vet vad offside i fotboll är.

Dock så förlorade Holland. 3-2 till Ryssland.
Dumma Stallin-wannabe's.

1 kommentar:

Emilie Pyrén sa...

Haha!
Härliga,härliga du!