onsdag 3 september 2008

Lider av något som lurar och finns hos alla

Prestationsångest är hemskt. Jag talar av egen erfarenhet. Det känns som om allting jag har gjort på senaste bara har blivit totalkasst. Känner egentligen bara för att skräpa allt, rakt ner i papperskorgen med det, men nej. Tänker inte låta mig själv vara så svag, att jag ger in till suget att göra det.
Jag har så mycket och ändå är jag inte riktigt ... nöjd. Men nöjd kommer jag nog aldrig att bli. Strävan efter mer kommer alltid att hemsöka mig. Som ett och annat gammalt minne. Jag tror att jag kommer spy vilken sekund som helst. Ordspya.
Sätta mig och skriva ner lite i dikter. Blir det inte bra så tänker jag inte skräpa dem. Nej. Jag är inte så svag. Aldrig kommer jag att bli så svag. Erika Graham är inte svag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

erika, du är stark och prestationsångest är en jobbig grej som dyker upp hos de flesta ibland. kämpa på bby. älskar dig!

Oliver Sneath sa...

Yes indeedz, u r no weak! You go girl! You got to take the powaahh back!