fredag 22 augusti 2008

Infallsvinklar och abstinenser <3



Härommorgonen fick jag ett infall, som jag alltid brukar få, om att klippa av min lugg. Så nu ser den ut som ett v, fast upp och ner. Om ni kan tänka er det. Fick lite söta bilder från min söta pojkvän idag också som jag fick sätta mig lite med. Plus att jag och michaela fick våra underbara fotoabstines och gick ut för att knäppa lite bilder med glada leenden idag.


Jag vill skriva någonting som riktigt känns där i mellangärdet. Något som får folk att tappa andan, stanna upp, tänka till.
Jag vill kunna förklara varför Bill Gates inte kan programera program som skulle göra oss lyckliga istället för beroendeframkallade.
Jag vill kunna förklara varför Hitler låg med sin kusin och sen sköt sig själv i huvudet trots att han fått i princip alla på sin sida med bara ord.
Jag vill också kunna förklara varför Ingvar Kamprad är miljonär bara för att han sitter bakom ett skrivbord och är skapare till IKEA.
Men - jag kan inte. En enda simpel människa kan inte svara på alla dessa svåra frågor. Tyvärr mänskligheten, jag är inte erat hopp inför framtiden. Snälla glöm inte det. För jag vill inte ha eran tyngd på mina axlar. Tack i förväg.

Inga kommentarer: