fredag 11 april 2008

Bacillbomber


Har ni tänkt på hur äckliga stopknapparna, som finns på bussar, egentligen är?
Ett scenario (som ni antagligen kommer att hata mig för); Tänk dig att du står i stan, klockan är 9 på morgonen och du är trött och oiordning gjord. Det står i gubbe, snett mittemot dig, och stirrar på dig. Hans hand åker ner i byxan och börjar röra sig där nere. Bussen dyker upp, du hoppar på och han går också på.
När du ska av trycker du på stop knappen, eftersom du verkar vara den enda som ska av.
Tänk hur många äckliga såna runk-gubbhänder har tryckt på knappen. Tänk hur många som har varit på toaletten och inte tvättat händerna som trycker på knappen. Salivbalciller, mensbaciller, bajsbaciller and the list just goes on and on and on.
Jag blir paranoid och vill verkligen inte trycka på denna äckliga bacillbomb till knapp. Vantar är alltid ett plus att ha i väskan som man bara kan använda som skydd.
Visst, det är ju inte farligt att få i sig så små mängder med baciller, det finns ju överallt annars, men vad jag menar är, lägger man upp det på det jag sättet jag nyss gjort blir man ju liiiite avtänd ifrån att trycka på dessa stopknappar, eller hur?
Så tänk på detta nästa gång.
Och ursäkta om jag har avskräckt er.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är 200 ggr äckligare än alla stoppknappar i hela världen! Waaah, fear me! Ingen vågra röra mig, då får de syfilis, gonorre, halsbränna, huvudvärk, dålig syn, nageltrång, brutet ben, nästäppa, HIV, AIDS, brännskador, rivsår, hårbortfall, tunghäfta, ryggskott, förkylning, influensa, diarre, demens, CP-skada, alzheimers...

Anonym sa...

Men handtaget på kundvagnar är ju också fett fullt med baciller ^-^

Anonym sa...

Fy fan erika >< du suger :*

- din SA

Emilie Pyrén sa...

URK :D

Anonym sa...

Asså jag skallar mina knappar när jag ska av så det e lugnt