onsdag 9 juli 2008

Hans namn är Leroy, Leroy Jenkins


Tina, kära systrami, har kommit hem från USA och hade med sig en present till mig. Denna lilla söta Skelanimals som jag så gulligt har döpt till Leroy Jenkins. Visst är det ett passande namn? Det tyckte iallafall jag.

Gårdagen var syskonens debutfödelsedag. 11 års dagen. Tusen grattis och tusen till.
Nu ska jag sticka ner till stan och leta efter kläder. Känner bara hur garderoben ekar nu för tiden. Sen är det fika dags med Sanna. Hon ska bjuda på en capicinno (nej, jag kan inte stava rätt antagligen) för att det är så gott plus att mina fickor ekar också nu på senaste.

Dock är jag sur på vädret som bestämt sig för att argumentera med mina planer. Det bara öser ner hela tiden här i Borås. Det är verkligen regnstaden själv här. Och jag blir så sur. Menar min mamma och pappa att säga att dem drog upp mina rötter från Australien där det var soligt och nästan olidigt varmt till det regnaste stället på hela jorden i princip? Nej det här går faktiskt inte för sig! Dumma regn, försvinn.

Inga kommentarer: