söndag 27 juli 2008

Sjuhäradsfestivalen

DAG 1,
Spenderades hos Jenny tills klockan blev 4 och vi drog ner. Jag fick mitt V.I.P armband, som var lila, och så raskade vi in. Jag gick och satte mig med Rebecka och Hannah medan dem hade pass. Massa olika roliga saker hände. Klockan blev 1 och jag befann mig längst fram på Mimikry i alla de 50 minuter de spelade. Det var så sjukt för under halva spelningen hade jag ögonkontakt hela tiden med sångaren - plus att när han kom ner från scenen kunde han inte gå upp förrän han hade varit hos mig och nuddat mig. Men det som jag aldrig någonsin kommer kunna glömma var när dem började sjunga 500 mil, jag skrek ut texten och när han sjunger; tycker om dig, tycker om dig, tycker om dig, tycker om dig, så kom han fram till mig och så sjöng vi varann gång, rakt in i micken, och sen så tittade han mig rakt in i ögonen och log jätte stort. På scenen pekade han på mig för det mesta hela tiden och log mot mig då också.
Mimikry är kärlek, och så är det bara.

DAG 2,
Träffade några trevliga från Powerplay medan jag satt och körde igenom dikter på camingen, framför Hannahs och Rebeckas husvagn. Satt och pratade och man kunde nästa ta på känslan av festival. Trodde bara att jag skulle tävla mot Alicia, Essa, Cederstrand, Malin och Bosse men ändrade planer ledde till att Josef Hoffert och Stubbe också läste. Båda dem har varit med i SM. Placeringen slutade såhär;
1. Josef Hoffert
2. Erika Graham!
3. Stubbe
4. Essa Burman
5. Bosse Körling
6. Alicia Josefsson
7. Christoffer Cederstrand
8. Malin
Jag är stolt. Sjukt stolt faktiskt.
Sprang iväg för att se och dansa lite till The Bläckfisks. Träffade dem efteråt och fick kramar, kort och autografer PLUS en inbjudan till deras hotellrum klockan 3 för lite efterfest. Dia Psalma avnjöts efteråt och det var samma sak med dem nästan. Jag fick kramar, kort och autograf. Men sen kom kvällens huvudakt för mig; A Vain Attempt. Stod längst fram och hade jätte roligt. Då hände också sjuka grejer. Tim, gitarristen, kom ner från scen och kramade bara mig och Sanna innan han hoppade upp igen. Gick till backstage grinden, fick autografer och kramar plus en inbjudan att kröka lite med dem vid deras tält. Sanna och jag tackade ja, och sen gick vi iväg för att hon skulle jobba. Först var jag uppe hos The Bläckfisks och skrattade och hade kul tillsammans med Hannah och Rebecka. Sen var jag med A Vain Attempt. Riktigt härligt. Jag sov inte på 40 timmar. Skit vad sköna killar dem var alltså. <3
Så festivalen var värd.

1 kommentar:

Anonym sa...

Erika, du är så jäkla bra! Kommer att hålla tummar för dig (men bara dig) 17 dec. Träna dagligen på skrivet och showet så har du en säker karriär framför dig. Men ändra "dem" till "de" där inte m:et ska va me, det ser fånigt ut och förvirrar...