torsdag 10 juli 2008

Sjuka åsikter borde strängt förbjudas

Och det är ju sant. För vi visste att vi aldrig var rätt för varandra. Eller så var vi kanske lite för rätt så att det blev till fel?
När jag var liten lekte jag med Barbie. Det är ju en självklarhet att jag gjorde. Jag är ju tjej. Jag fick inte leka med actionhjältar för då skulle antagligen mamma börja gråta och påstå att det fanns fel på mig. Hela leken med Barbie gick ut på att Barbie skulle förstå att Ken var jätte kär i henne och att dem i slutet skulle bli tillsammans och leva lyckliga i hela sina liv.
Dags att vakna upp. Leken har förändrats lite grann. Nu för tiden är det såhär;
Ken är jätte "kär" i Barbie, lurar henne till att bli kär i honom, han knullar henne och sen dumpar.
Med andra ord; impa, pimpa, pumpa, dumpa.

Nej, alla killar,pojkar,män, gubbar, vadsomhelst är inte såna visserligen. Men alla kvinnor, flickor, tanter osv är inte horor för att dem vill ligga runt lite grann och inte heller är det fel om dem vill ta första steget. Jag är bara så trött på att samhället ska döma utan att ha någon fakta liggandes bakom det hela för att stödja deras sjuka teorier.




2 kommentarer:

Oliver Sneath sa...

men oj, den sissta biten är ju bara rätt. uppenbarligen men uttryckt så.. fint?

Emilie Pyrén sa...

Bra upplagt Rix. Man blir verkligen trött på det.