onsdag 16 juli 2008

Uppdaterad och fräsch

Fräschade upp bloggen lite. Det kändes som om det var dags att ta tag i det igen.
Dagen ska spenderas med att fotografera med en kompis. Ska bli spännande att se resultaten. Efteråt bärs det av hemåt då en annan vän, eller nej inte bara vilken vän som helst utan bästa Hannah kommer hit, och ska ha en tjejkväll tillsammans med mig. Fullspäckat och fantastiskt kommer det att bli. Vi ska laga mat, göra ansiktetsmasker, prata, skratta, kolla på filmer. Det kan ju inte bli annat än bra.

Väckarklockan ringde 9 imorses, snoozade fram till kvart i 10 då en alltid lika morgontrött, med håret på sne, Erika rusar omkring i radhuset för att hinna bli klar till 10 för att åka iväg och handla. Det var nog en av de få gångerna jag har känt mig så vuxen på ett sätt. Det är något visst med att sitta och skriva upp den där inköpslistan, åka iväg, ta en korg och plocka ner varor, betala, åka hem för att sedan packa upp allting och lägga dem på deras rätta plats.
Det känns skönt att vara hemma ensam och få känna hur "ensamma-livet" skulle kännas men jag saknar mamma, Tommy och Helena redan trots att dem åkte igår.

1 kommentar:

Emilie Pyrén sa...

Haha, det är faktiskt kul att handla.
Jag älskar "ensamma-livet". Ibland.