tisdag 18 november 2008

Saker som är mindre eller inte alls okej

Nu får det vara nog.
Nog på onödiga sjukdomar som ska komma och inta min kropp. En förkyld näsa, okej. En hosta som är lite jobbig men som går över, okej. Ett inflammerat nagelband, OKEJ. Vad som inte är okej är att få urinvägsinfektion. Jag har faktiskt varit jätte försiktig med att inte åka på det. Jag har inte suttit på några blöta trappor trots att lusten har varit stor när tröttheten övertar. Jag har inte sovit utan trosor med öppet fönster. Inte rättvist.
Sen att vårdcentralen nekar mig vård första dagen då allting svider som värst är inte heller okej. De sa att jag skulle försöka göra vad jag kunde och om det inte blev bättre efter det, utan fortfarande gjorde ont, skulle jag ringa igen. Jag börjar tro att vårdcentraler är smygsadister. De tycker om att vi små medelmänniskor, som inte kan få pecillin mot vårat ont själva, ska lida lite innan de behöver göra något.

Jag är trött på att min kropp ska behöva utstå helt onödiga infektioner. Och imorgon ska jag tydligen kissa i ett rör om det fortfarande gör ont. Det blir ju bara bättre och bättre.

Inga kommentarer: