tisdag 11 november 2008

Det handlar om att leva utan självförtroende

Övre bilden: En tavla Oliver gjorde till mig.
Nedre bilden: Ett "re-make" av tavlan i ihopklippt fotoform gjort av mig.
Konstnärliga på olika sätt.
Efter all gnäll, huvudvärk och icke befinntlig matlust på grund av pluggande av natur i 7 och en halv timmar i söndags, har det lönat sig. Iallafall än. Provet är imorgon. Muntligt. Jag får hoppas på att jag klarar det. För nu känns det som jag kan det. Jag borde ju kunna det, så mycket som jag har slitit för det.
Förresten - vi har lyckats lösa lite av det myseriet till att allting låser sig och blir svart på prov för mig ibland. Det bygger på mitt självförtroende. Utan papper känner jag mig genast osäker, otrygg. Tycker inte om att kasta mig själv utan någon säkerhetslina. Det gäller i alla försök jag gör. Jag har inte det självförtroendet att tro på att jag kan eller att det löser sig. Så har det alltid varit. Jag har alltid varit en liten fegis. Fast det handlar nog inte om hur feg jag är - det handlar om att jag inte tror på mig själv. Kapaciteten finns där bara att jag inte verkar kunna plocka fram den.
Det skulle kännas så bra om allting bara släppte. Att jag kunde få lite mer tro på mig själv och därmed kanske lyckas med något? Vi får väl se hur det går med det. Försöker tro lite mer på mig själv dag för dag. Dock har det inte gått så bra men imorgon är en ny dag. Och en ny dag innebär nya möjligheter.

3 kommentarer:

Anonym sa...

vad jag kan uttyda: stor prestationsångest i för liten kropp. hoppas det gick bra, ditt prov?
fin tavla! vem är oliver?

Anonym sa...

jodå, det är bra med mig. tror jag kommit till ett lugn i alla åtaganden jag har. vad fint att ha en sån konstnär till kille! jag var också ihop med en konstnär förr förvisso. det är nåt speciellt med dem=).
ja, det är det som andas mellan raderna tycker jag. att du borde tro mer på dig själv!
hur e det med dig?

Anonym sa...

vi borde kanske adda varann på msn eller nåt, med denna pågående konversation?