söndag 16 november 2008

En ovanlig helg man aldrig lär glömma


Oslo var fint. Verkligen jätte fint. Så fint att jag vill tillbaka redan nu. Eller, det är mer för att få vara tillbaka i Olivers närhet. Det suger verkligen när verkligheten hinner ifatt en efter sånhär helger. Skolan, sömn, plugga - det har tappat sin mening. Numera gör jag det av ren rutin. För att jag måste. För att jag ska lyckas komma någonstans i livet. Vilket jag hoppas att jag gör.
Olivers bröder, Johan och Robert, plus deras inneboende: Dan, Stephan och Jesper, var HELT sjuka. En riktig ungkarls lya. Fick väl ta lite stryk för att jag var australienare. En såkallad "Abo". De förklara att de förstås skämtade, och jag skrattade och sa självklart gjorde dem de! Det fattade jag faktiskt.
Nja, men stämningen var inte ens spänd. Alla pratade så avslappnat om allting. Genast kände jag mig som en i mängden. Riktiga Svenssons vågar knappt dra upp ämnet sex - i denna lägenheten pratades det nog en aning för mycket om sex. Fast på ett bra sätt. Kände verkligen hur mycket jag längtar efter en egen sådan lägenhet (tillsammans med Ollie my Boy självklart). Det kommer att bli så fint. Nu vill jag växa upp. Nu vill jag bli stor.
Okej, äldre då för jag lär inte växa så mycket till.
Matte B provet i fredags kändes bra. Det låter helt otroligt och jag tror att jag kommer att börja gråta om jag får G. Av lycka dock. För matte har aldrig varit min starka sida. Bara jag inte får IG. Bara inte det.

5 kommentarer:

Anonym sa...

fan vad härligt att du haft det bra och matteprovet ska säkert gå bra :> G får du absolut, jag håller tummarna för dig :)

Anonym sa...

grattis till att matteprovet gick bra!
jag misslyckades med att adda dig på msn, vet inte varför. testa adda mig på thierrys_angel@hotmail.com
Jo, allt är bra med mig! Livet leker, trots tyngden av en uppsats som snart ska vara klar...

Anonym sa...

kul att du ändrar om så mycket föresten, på din blogg! ser riktigt fint ut.

Emilie Pyrén sa...

Låter som du haft en toppen vecka! Ser fram emot tills du och Oliver skaffar lägenhet, då ska jag komma på besök och prata om sex;)
Längtar tills jag får krama om dig och din härliga energi imorgon.
<3

pavve sa...

fan va skönt att du haft en underbar helg <: jag håller alltid tummarna för dig erika :*