fredag 21 november 2008

En väldigt fin dag, väldigt väldigt fin

I am going to be fine, and ever more so.
Idag är en väldigt bra dag. En ovanligt bra dag. Ingenting kommer att förstöra den här dagen. Skolan har varit rolig. Hör ni?
På historian kollade vi på någon bra film - som jag såklart började gråta till när slutet kom. Jag minns inte titeln, för att den var fransk, men den handlade om första världskriget.
På matten fick vi ut matteproven vi gjorde förra veckan. I matte a kursen fick jag väl knappt G. Det var på gränsen. Detta provet, i matte b kursen, låg jag på gränsen till VG. Jag förstår knappt. Mina mungipor har höjts och jag får ont kinderna av att le såhär mycket. Jag är glad. Så glad att jag ringde mamma och berättade om den här nyheten. Hon bara skrattade och sa:
"Det vet jag väl."
Samma svar fick jag från Oliver när min telefon pryddes av hans namn. Att folk faktiskt tror på mig lite mer än vad jag tror på mig själv är ganska underbart. Måste dock få upp mitt eget självförtroende också, men "Rome wasn't built in a day and neither will my confidence".

Twilight premiär ikväll. Plus att jag måste shoppa lite nya kläder snart, insåg igår att jag hatar hela min garderob. Sen måste jag verkligen komma på någon bra fotoidé. Har ett på lager men jag har ingen aning om hur bra den blir i verkligheten, om man säger så. Snart är klockan 9. Egentligen inte, men en flicka kan väl ändå få hoppas lite eller?

Inga kommentarer: