onsdag 21 januari 2009

Australien besök!

Mål: Skaffa jobb - spara ihop pengar - åka till Australien.
Sju års saknad ska inte behövas klämma in på endast fyra dagar, men det är iallafall bättre än ingenting. Min gamla barndomsvän Erin Fischer var här nyligen och stannade hos mig här i lilla Borås. Jag tror inte jag har skrattat så många dagar i sträck på flera veckor. Och inte heller pratat så intensiv engelska på ett ruggigt bra tag. Hon tog med sig en av de sakerna jag saknar mest från "hemma": Australiens dialekt! Nu är jag återigen en stolt ägare till en G'day Mate dialekt! Vem är glad? Jag är glad!

Söndag åkte vi och hämtade upp henne på Göteborg Central. Det var en av de pirrigaste tillfällerna i mitt unga liv. Hela min mage höll på att explodera inifrån. Fast det var mer av längtan än någon annan känsla faktiskt. Att se hur hon klev av tåget med sin stora backpack, att rusa fram till henne, att kasta sig om halsen på henne och att gråta av glädje för att se henne - känslan jag upplevde där och då går inte att få ner på en blogg eller min dagbok. Det är en känsla jag får minnas själv. Kvällen spenderades sedan med att sitta och prata i princip hela natten.
Måndag följde hon med mig till skolan. För en gångs skull var skolan intressant för att någonting annorlunda hände. Veckorna flyter mest in i varandra annars eftersom det är inga ändringar, utan bara likadant jämt.
Tisdag åkte vi till Gränna och Visingsö - för att visa henne polkagrisar såklart. Helmysigt dag och vi var båda helt slut efter det. Hon fick även träffa min pappa och vi satt och pratade lite allmänt, lite "privat", lite allt om allt helt enkelt. Och även denna natten pratade vi bort.
Idag åkte jag, hon och Wille till Göteborg för en shoppingrunda! Vilket blev väldigt lyckat. Slutreaor - vilket betydde byxor för 400 kronor kostade plötsligt bara 100 kronor!
När det blev dags för att säga hej då blev det jobbigt. Tårarna bara rann ner för våra kinder. Faktumet att veta att vi antagligen inte kommer att träffas på 2 år nu gjorde att det sved extra. Därför blir mitt mål att skaffa ett jobb och spara så mycket pengar som möjligt. Erika ska tillbaka till hemland - aussie for life!


(och jag gråter fortfarande av saknad, hur patetiskt det än är.)

1 kommentar:

Oliver Sneath sa...

Älskling då :) jag ska ta dig till australien. i promise :D ser fram emot att träffa hela din gammla släkt och vänner och dyl :) <3