lördag 17 januari 2009

Barndomsvän från hemlandet besöker!

Imorgon anländer min barndomskompis från Australien.
15:57 på göteborgs central ska jag möta henne. Nu tänker jag påpeka att jag är väldigt nervös. Inte bara nervös, inte bara jätte nervös utan bara VÄLDIGT nervös!
Helst av allt skulle jag vilja gå lägga mig nu. Denna dagen har nämligen inte varit världens bästa. Den är nog bara till för att glömmas bort.
Och ändå är det min och Olivers femmånadsdag. Det borde vara en bra dag. Det borde vara en väldigt bra dag. Men det är det inte. Det är såna smällar man får ta. Såna smällar jag får ta ofta tycker jag.

Sitter fortfarande och lyssnar på Shoreline av Broder Daniel i repeat. Det har jag gjort sedan onsdags klockan 20:00. Den är fortfarande lika bra som den var första gången jag hörde den. Om inte ännu bättre det vill säga.
Uppdaterar på onsdag igen tror jag, då jag inte kommer ha tid att sitta framför datorn! Jag ska uppdatera mig så mycket som möjligt om Australien ju. Suga åt mig all information jag kan få.
Jag saknar Australien.

Inga kommentarer: