fredag 2 januari 2009

I don't quite know how to say

Det känns roligt att redan på andra dagen in på det nya året åker min älskling hem och min bästa vän pausar vår vänskap. Detta baserat på att han tydligen har tröttnat på mig då jag har krypit in i ett egoistisk skal, igen. Har jag verkligen det?
Fast nej - jag får inte tänka så. Jag måste börja tänka på mig själv. Jag tänker alltid på att hjälpa alla andra i första hand för att jag inte vill koncentrera mig på mig själv. Och så fort jag gör det - hos den jag trodde var min bästavän - så är jag egoistisk? Vad är det för jävla logik? Speciellt när han har sagt till mig innan att jag måste börja fokusera på mig själv. Dubbelmoral, he has it! Iallafall i den frågan. Eller mer i det konstaterandet.

Jag hatar januari. Ingenting gott kommer ifrån denna månaden. Snart är det den 25 också. Det är en svår dag, eller alltså kommer att bli en svår dag att ta sig igenom. Sophies ett års dag. Jag vågar inte hälsa på graven den dagen. Jag vill bara ligga under Olivers täcke och glömma att jag finns. Glömma allting den dagen. Och jag vet. Det är bara ett datum som inte kan skada mig fyiskt på något sätt men det finns faktiskt psykiska tillstånd också. Där vinner det datumet över mig i alla kategorier och alla gånger. Men nu ska jag försöka få någonting gjort nu under natten som jag har planerat.
Fixa i kalendern, fixa min garderob, läsa lite, skriva dagbok, typ.
Hejssvejs.

3 kommentarer:

MEDIA-WHORE sa...

Wille - DÅLIG STIL!
Olle - DÅLIG STIL ATT LÄMNA ERIKA!

och då; till mig själv; du är bäst! JAG ÄLSKAR DIG SÖTNOS.
det ska gå bra ser du, prata med stjärnorna. Jag tror dom tar hand om henne <3

Linda sa...

baby <3

Emilie Pyrén sa...

Rixxie. Förstår att det kommer vara ett tufft datum. Så mycket rasade den dagen, överhuvudtaget det året för dig. Men gör som du skrev, kryp ner under Olivers täcke och bara ligg där och snosa in så mycket av hans lukt så att tankarna trängs ut genom öronen!! Och i andra fall så är vi många som har en öppen famn för dig. Tusen kramar!