lördag 3 januari 2009

Nostalgimani

__________________"I miss being little and sweet.
__________________Now I am just old and bitter."

Ska ut och fota med Michaela imorgon. Tidigt på morgonen då solen lyser fint och det har varit soluppgång precis ska vi ut. Till transås sjön, där det förhoppningsvis har frusit till is. Några kilometer får vi allt gå men det blir nog värt det.
Och snart kommer min barndomskompis från Australien hit och stannar i 3 dagar hos mig. Jag längtar verkligen något så otroligt. Det är helt sanslöst. Jag har inte riktigt förstått det än faktiskt. Australien - herregud. Det är minnen som ligger långt bort. Jag saknar det livet. Eller ja, den delen av mitt liv kanske jag får skriva istället. Det är inte så att jag har bytt människa till utseende eller så.
Jag saknar att ha skoluniformer på mig. Jag saknar att glömma min mössa och få stå och dansa på scenen under tak på rasterna istället för att leka. Jag saknar mina barndomsvänner och att kunna säga att jag har känt henne i 10 år. Det finns så mycket som jag saknar från det. Därför ska det bli så skönt att en bit av Australien kommer tillbaka till mig en liten stund. Dialekten, att prata med någon och dela minnen. Att ta del av varandra liv igen. Däremot vill jag inte ens tänka på hur det kommer att kännas när hon åker hem igen. Tanken på att jag antagligen inte kommer få träffa henne på flera år igen.
Ge mig lite pengar och ett och ett halvt år framåt tack.

2 kommentarer:

Linda sa...

Herregud vad underbart det låter!

Anonym sa...

tack! ja jag gillar också mitt frisyr-år=) Stubbe förklarade det som what? - wow! och waaah! Tror det var hans ord, ungefär.. (beträffande rakat, rött och svart)
Du menar inte att DU är gammal o bitter va?