tisdag 28 oktober 2008

Barnsligare än barnsligare

Trots att jag är 17, snart 18, och åldersrekommendationen är för barn mellan 3 till 8 - hittade jag ett spel som jag spelade i barndomsår. År som spenderades i Australien, sittandes framför datorn som så fint stod i vardagsrummet och spelade Putt Putt Goes To The Moon.
Att inte ha vetat vad spelet har hetat har irriterat mig i några månader nu tror jag till och med. Bara att veta att det var en liten bil, som inte hette Brum utan något annat, utforskade månen och som man kunde sprayfärga i olika färger. Men nu vet jag!

PUTT PUTT I MITT HJÄRTA.
(jag kommer alltid att vara ett barn)

1 kommentar:

Anonym sa...

PUTT PUTT!!! Så hette det ja! Vad KUL att du kom ihåg! :-) All smiles. Ja, tänk, det kommer jag ihåg när du satt och grejade med den! Hoppas ni har det mysigt och avkopplande!

KRAM från mig, Tommy och Helena.