söndag 5 oktober 2008

Det spruddlar vänskap och kärlek i sin lilla kant

Helgen har bara varit superbra. Ligga i löv, äta kärleksmums, låta munnen gå i ett till öron som orkar lyssna.
Före jag åkte till Michaela drog jag en sväng förbi Matiss, som hade Josef som inneboende till kvart i 4. Jag blev utdragen på promenad. Det hade sin charm med att gå snabbt, mellan dessa två underbara, manliga estradpoeter och få allt för rosiga kinder. Solen lyste i all sin helhet och känslan var total. Satte mig på en såndär blå Borås-buss för att träffa Michaela efter. Vi kunde, som vanligt, inte hålla oss ifrån kameran. Höstkänslan kröp och flöt i våra ådror och det blev en mysig lövfotografering. När kvällen kom åt vi chips, drack cider, kollade film, pratade, sov. Det skulle bli en till fotosession klockan 6 på morgonen i morgondimman och lättklädd. Men det gällde ju och faktiskt orka upp. Och det orkade vi inte.

Kom hem för några timmar sedan och skulle pluggat men jag har verkligen inte varit motiverad. Min pojkvän har ytterligare bevisat att han är bäst i hela världen förresten. För snart två timmar plingade det på dörren. Lat som jag är låg jag kvar i min säng. Det blev tyst efter syster hade öppnat dörren. Helt plötsligt öppnades min dörr. En leende pojke med brunt hår och det allra vackraste leendet jag har förälskat mig i, står där.
Alldeles verklig står han där och ler mot mig.
Min famn öppnas och lika så mina tårkanaler. Det enda jag kan göra är stå på knä i min säng, hålla honom i famnen, pussa honom emellanåt och säga:
"jag älskar dig, fyfan vad jag älskar dig"
I dörröppningen står både mamma och syster och säger:
"vilken kille, herrejösses vilken kille"
Och jag instämmer. Vilken kille jag faktiskt har.

2 kommentarer:

Oliver Sneath sa...

"bäst i världen" Spanks a lot =D

mweez sa...

åh, tack för den underbara fucking bästa helgen ever. att säga att jag behövde det är en underdrift, känner mig redan starkare och mer positiv inför veckan. och grattis, till dig och oliver :> ni passar otroligt bra ihop och jag kan inte annat än att vara glad för eran skull :)<3