onsdag 22 oktober 2008

Lev lite förfan Erika, eller har du inte tid?

Jag gör inte saker för mig själv längre. Tar inte tid för att ta hand om mig. Bryter bara ner mig själv. Och inte ens det kan jag göra med stil.
Antingen väljer jag att öppna blicken med vettskrämd blick. Ett rådjur framför strålkastare. Eller så stänger jag blicken. Vill inte se, vill inte behöva se, vill - bara - blunda. Att hålla en varm och öppen blick mot horisonten är svår då även horisonten har gömt sig. Kristallblåa ögon stängs istället. Ögonlocken känns så tunga. Måste stänga. Måste anstränga för att stänga.
Som om jag har slutat bry mig. Fast det har jag inte. Inte egentligen.

2 kommentarer:

Oliver Sneath sa...

Erika, du är starkare än du tror, jag lovar. det är bara 2 dagar kvar! sen får du 9 dagars semester från helvetet Aka Bäckäng. ser fram emot att spendera lovet med dig, jättemycket! Jag Älskar Dig Erika :* <3

Anonym sa...

åh, erika, håll ut :* det är inte långt kvar nu, innan du hunnit blinka med dina sjukt fina ögon så har du tagit studenten (trust me, i'll be there to witness it) och jobbar någonstans där du trivs :) jag förstår att skolan och allt annat suger ur kraften ur dig, men jag hoppas vi kan göra om våran dag/kväll/natt snart igen? det var verkligen perfekt, vi fick vila ut och bara ha kul och slippa fokusera på något. ha det så bra erika, ta hand om dig. <3