tisdag 9 december 2008

Call me att 7:03, be proud of me

"This is fact, not fiction - for the first time in years"

Igår och idag har jag gjort saker som jag aldrig har vågat innan.
Igår gick jag och lämnade ut cv:n på olika ställen och försökte att inte visa att jag egentligen var skiträdd. Alla var så trevliga och log och jag stod där och kände mig rädd. Det var läskigt. Fast det kanske låter jätte mesigt så var det ett stort steg för mig!
Idag skickade jag in den här bilden som ligger här ovanför till vår lokala tidning i Borås. Det pågår nämligen en tävling under namnet "läsarens bilder". Tänkte att jag kan väl skicka in och tycker de inte om den så tycker de inte om den. Enklare än så är det inte. Visst, självförtroende får sig en smäll eller så, men så som den har blivit misshandlad förut så spelar inte det någon större roll.
Imorgon tänkte jag publicera min krönika, som jag skrev till min journalistikskurs, här på bloggen. Det har jag aldrig heller riktigt vågat göra trots att jag har tänkt på det i en månad redan. Varför vet jag inte. Jag är ganska duktig på att skriva. Eller?

Förresten, Death cab for a cutie - Lack of color. <3

2 kommentarer:

Oliver Sneath sa...

Älskling, du knäcker på att skriva, jag kanske inte förstår alltid men det jag förstår blows me away <3

Anonym sa...

Du skicka i bild till BT! Skicka in flera! Den var ju JÄTTEFIN!
Du är så "crafty!" med dina foton, apple of the eye - så HAR du ett äpple där! Du kan leta i dina ALLA dina gamla bilder och rasera BT's hård disk med allihop! De behöver inte vara dagens foton. Du kan väl skicka sommarkort också mitt i vintern.. vilken vinter... hmm...
JÄTTE VACKERT FOTO alltså! Kram mamma